Wat wij voor u kunnen doen
U kunt bij ons terecht voor het verwerken van uw administratie en salarisadministratie, het opstellen van de jaarrekening alsmede het verzorgen van de fiscale aangiftes. Onderstaand vind u een overzicht van alles wat wij voor u kunnen doen. Graag maken we een afspraak met u om van gedachte te wisselen en te kijken hoe we een eventuele samenwerking kunnen vorm geven. Zoals: wat wilt u zelf doen, wat kunnen wij voor u doen en hoe gaan we dat uitvoeren.
Administratie
U wilt focussen op uw onderneming? Dat kan, wij kunnen de volledige financiële administratie uit handen nemen. U kunt er ook voor kiezen een deel van uw administratie uit te besteden en een deel zelf te doen. Wij bieden een oplossing afgestemd op uw onderneming en uw wensen.
Wij hebben ervaring met softwarepakketten van verschillende leveranciers, waaronder o.a. Twinfield in combinatie met Basecone, Snelstart, Unit 4 Multivers, Moneybird, E-boekhouden, Accountview en Informer. Voor onze rapportage gebruiken wij een programma dat gegevens uit vele boekhoudpakketten kan verwerken.
Dit doen wij concreet:
- Opzetten en inrichten van uw administratie
- Sorteren, ordenen en verwerken van de boekingsbescheiden
- De verzorging van uw aangifte omzetbelasting
- Tussentijdse rapportages
- Samenstellen van de jaarrekening
- Samenstellen van de publicatiestukken voor de Kamer van Koophandel
- Advisering over en begeleiding van uw administratieve organisatie
- Advisering over en begeleiding van uw administratieve automatisering
- Begeleiding bij de aanvraag van financieringen
- Begeleiding van startende ondernemingen
Salarissen
Voor u een hele kluif, voor ons dagelijkse kost
Salarisadministraties betekenen voor veel bedrijven een boel rompslomp, maar voor ons vormen ze dagelijks werk, al vele jaren. Maandelijks behandelen wij de salarisgegevens van veel verschillende werkgevers in allerlei branches. Een verantwoordelijk werk dat bij ons in goede handen is. Dit alles uiteraard volgens de regels die ervoor staan.
Meer dan alleen cijfers
De toegevoegde waarde zit hem bij ons in advies en deskundigheid. Wij doen meer dan alleen maar lonen draaien, wij denken met u mee en nemen eventuele problemen uit uw handen.
Meer dan alleen cijfers
Wij berekenen vaste prijzen per werknemer, per jaar. Dit houdt voor u in dat als u minder personeel in dienst heeft, u minder hoeft te betalen voor de verwerking van de salarisadministratie.
Dit doen wij concreet maandelijks:
- Loonstroken, direct naar de medewerkers
- Betaaloverzicht netto lonen
- Betaalopdrachten door middel van digitale bestanden voor uw bankprogramma
- Aangifte loonheffingen
- Journaalpost, geheel afgestemd op uw financiële administratie
- Controleren van de lonen op de Wet Minimumloon, het minimum vakantietoeslag en de cao
Dit doen wij concreet jaarlijks:
- Digitale aanlevering jaaropgaven richting fiscus
- Digitale aanlevering jaaropgaven richting pensioenfonds
- Jaaropgaven werknemers.
Fiscale werkzaamheden
Het invullen van belastingaangiften is meestal een ingewikkelde en tijdrovende zaak. Jaarlijks wordt de belastingwetgeving aangepast en voor veel ondernemers wordt deze materie steeds gecompliceerder. Door de laatste ontwikkelingen op de voet te volgen, kunnen wij u van een goed en deskundig advies voorzien.
Wij kunnen zorgdragen voor een juiste invulling van de diverse belastingaangiften:
- Aangifte Inkomstenbelasting
- Aangifte Erfbelasting
- Aangifte Vennootschapsbelasting
- Aangifte Omzetbelasting
- Eventueel indienen van verzoek- en bezwaarschriften
- Bewaking en indien nodig aanpassen van de voorlopige en/of definitieve belastingaanslagen.
Adviezen
- Opzetten van ondernemingsplannen
- Investeringen en financieringen
- Belastingen
- Liquiditeitsprognose
- Rechtsvormen, financieringen en subsidies
- Kiezen van de juiste applicaties voor uw processen en implementatie hiervan
- en voorts alle overige fiscale, administratieve en bedrijfseconomische werkzaamheden
wat klanten zeggen
Wat heerlijk om met Karin en haar team samen te werken voor onze boekhouding. Als ondernemer vind ik het belangrijk, maar zeker ook leuk om mijn eigen boekhouding te begrijpen en deels te kunnen voeren. Dat heeft echter ook zijn grenzen. Een deel van de boekhouding doen we zelf, maar altijd met het vertrouwen dat er goede steun en support is en daar waar ik het echt niet meer snap, neemt Karin het naadloos over.
Het voelt alsof ik veilig onder de vleugels van Karin mijn kennis mag vergroten en er compleet op kan vertrouwen dat zij waakt, bijstuurt en het vooral afmaakt waar ik het niet meer begrijp.
Dankbaar voor deze mooie manier van samenwerken.
en Stichting Verbindende Kracht
https://www.praktijkatbalans.nl–Ga naar Praktijk@Balans
Wij zijn in maart overgestapt van onze oude boekhouder naar Karin. Gelijk tijdens ons kennismakingsgesprek hadden we er een goed gevoel over. Karin is een echte aanpakker en legde alles goed en duidelijk uit. Dat is precies wat wij zochten in een boekhouder. Onze timing om over te stappen viel precies in de “coronacrisis”. Wij hebben hierbij veel gehad aan Karin en Hedske! Echt een fijn gevoel dat alles goed geregeld is. Ook de communicatie verloopt soepel en je krijgt altijd lekker snel antwoord als je iets vraagt.
We zijn erg blij dat we overgestapt zijn en hebben nu veel meer inzicht in onze cijfers.
Via mijn netwerk ben ik bij De Jong Administratie gekomen. Deze kennis zei: “Je moet de regie pakken over je eigen financiële beleid en iemand hebben die je achter je broek zit… bel Karin!” Karin en haar team hebben mij in deze jaren begeleid naar het volledig onder controle krijgen over de financiën van mijn bedrijf. Het enthousiasme en de deskundigheid van Karin en haar team is aanstekelijk. Geen vraag is voor hen teveel en het antwoord is altijd snel en onderbouwd.
Mij krijgen ze niet meer weg!
https://www.leerkring.com–Ga naar Leerkring Huiswerkbegeleiding
Met een samenwerking van al meer dan 25 jaar mag je zeggen dat je dan samen de zeeën hebt bevaren en diverse stormen hebt doorstaan. Met recht durf ik zonder voorbehoud te stellen dat Karin en haar staf een sieraad is, wanneer het gaat om ondersteuning op boekhoudkundig/financieel terrein. Daar waar nodig complementair, altijd op maat gesneden, alles kan, niets moet en daar waar nodig wordt expertise ‘ingevlogen’ om problemen te voorkomen en de perfecte situatie te maken.
Verschillende van mijn B.V.’s zijn in de afgelopen jaren overgenomen dan wel stopgezet en daarbij is de ondersteuning van Karin van grote waarde gebleken. De diverse trajecten zijn probleemloos verlopen. Dit ondanks het hoge stressgehalte dat je als aandeelhouder toch altijd hebt bij grote wijzingen op het gebied van overnames en liquidaties.
Zelfs zo maar even tussendoor, op tijdstippen die ongebruikelijk zijn, was er een luisterend oor. Na een mail of een app was er bijna altijd de reactie van Karin: “maar even bellen?” En juist die persoonlijke touch was cruciaal in al die jaren. Dit is eigenlijk onbetaalbaar, maar zelfs de tarieven zijn buitengewoon schappelijk geweest. Of dat na deze referentie zo zal blijven, is maar de vraag…
Nu meer dan 25 jaar verder komt mijn arbeidzame leven in rustiger vaarwater, maar ook in de pensioenfase zal ik de adviezen van Karin nodig hebben. Minder dringend, minder hectisch, maar van grote waarde.
In de geest van Karin sluit ik deze referentie af met: Karin het was een voorrecht om je te hebben leren kennen en dat was zakelijk ook nog eens van onschatbare waarde!
Karin de Jong is al sinds mensenheugenis mijn belastingconsulent en ik kan me geen betere wensen. Secuur, veilig, betrokken, vriendelijk en warm. De overgang naar het Twinfield/Basecone systeem leek me (als babyboomer) nogal een hobbel, maar door de persoonlijke begeleiding kreeg ik het snel onder de knie. Inmiddels ben ik er helemaal blij mee. En als ik iets niet snap, kan ik altijd bij het administratiekantoor terecht.
Werken met Karin de Jong en haar bedrijf is top. Namelijk:
BETROUWBAAR en IN CONTROL – je weet dat alles goed komt, dat ze alles in de gaten houden en je je nooit zorgen hoeft te maken
PROACTIEF – ze denken vooruit en met je mee zodat je niet voor verrassingen komt te staan
PRETTIG en SOCIAAL – altijd oprecht geïnteresseerd
Ik heb al vele bedrijven doorgestuurd, omdat ik met zekerheid weet dat het altijd goed komt.
Interessante links
Op EXTRA vindt u leesvoer, een documenten check en verschillende links naar sites van instanties of bedrijven die verwant zijn aan onze activiteiten of waar wij mee te maken krijgen als wij onze diensten voor onze klanten uitvoeren.
Onze diensten
Adres
Laan der Verenigde Naties 60
3314 DA Dordrecht